Sunday, May 24, 2009

Pakatan Rakyat Mahu Mogok Lapar

mStar Online 24/5/2009 kata:

Krisis politik: Pakatan Perak adakan mogok lapar tiga hari
Oleh G. MANIMARAN
PETALING JAYA: Krisis politik Perak melangkah ke tahap baru berikutan keputusan pemimpin Pakatan Rakyat negeri itu untuk mengadakan mogok lapar tiga hari minggu depan sebagai sebahagian daripada usaha terbaru mereka untuk mendapatkan kembali hak rakyat.
Ia akan berlangsung selama tiga hari mulai Selasa ini.
Mesej langkah itu ialah menggesa Dewan Undangan Negeri dibubarkan dan kembali kepada rakyat, kata bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin ketika dihubungi mStar Online.

Aku kata:

Begitulah gimik politik murahan Pakatan Rakyat. Sesudah Mahkamah Rayuan membuat keputusan yang tidak menyebelahi mereka, macam-macam yang tidak kena pada sistem keadilan kita.

Sekarang mahu mogok lapar pula. Kononnya mendesak agar hak rakyat Perak dikembalikan untuk memilih kerajaan negeri. Macam yang aku katakan dalam posting yang lalu, kalau majoriti dalam DUN Perak milik mereka, dunia kiamat pun dia takkan minta bubar DUN.

Oleh kerana mereka nak sangat mogok lapar, maka biarkanlah. Lagi lama dia tak mahu makan, lagi bagus biar kebuluran. Terutamanya bekas-bekas Exco DAP yang biadap tu.

Apa yang aku boleh kata:

"Halo, lu orang mau mati tak makan, matilah, gua tatak lugi lo. Bila lu olang tak ada, lagi bagus lo, sikit senyap"

No comments: